fredag 30. april 2010

Mønsterbygging med tema insekter
























































En av de større oppgavene vi hadde, var stilirisering og mønsterbygging av insekter.

Jeg fikk desverre ikke gjort stiliseringen, men gjorde en god jobb med mønsterbyggingen.

Mønsterbyggingen skulle skje i photoshop. Jeg hadde aldri brukt eller prøvd ut photoshop før, så i begynneldsen gikk det veldig tregt og jeg fikk ikke til alt. Men etter en stund, når jeg hadde prøvd meg ut og prøvd forskjellge mønstre osv, fikk jeg det til og jeg fikk frem noen ganske kule mønstre.

Vi skulle ha med et to raporter, som bestod av to sammensatte formelementer. Et formelement er selve insektet.

Av de to raportene, skulle vi gå videre og lage to boroder som var satt sammen av raportene.

Så skulle vi lage to til raporter, bare denne gangen skulle det være fire formelementer i.

Til slutt, skulle vi lage to flatemønster, som var satt sammen av de to raportene med 4 formelemener.

I tillegg til mønsterbyggingen, skulle vi ha med en god dokumentasjon der vi også hadde med alle utprøvingene vi gjorde i photoshop.

Jeg ble veldig fornøyd med mitt endelige resultat, og havnet på karakterene 5-4 på mønsterbyggingen og 4-5 på dokumentasjonen!:)

Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar